T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
(Milli Emlak Müdürlüğü)
AĞAÇLANDIRMA AMAÇLI KİRALAMA YAPILACAK TAŞINMAZLAR
S.No |
İLİ |
İLÇESİ |
MAH/KÖY |
ADA |
PARSEL |
YÜZÖLÇÜMÜ (M²) |
KİRA SÜRESİ |
KİRALAMA AMACI |
BAŞVURU BEDELİ 1. GRUP |
BAŞVURU BEDELİ 2. GRUP |
İHALE TARİHİ |
İHALE SAATİ |
1 |
Batman |
Gercüş |
Kırkat Köyü |
197 |
64 |
118.582,22 |
10 Yıl |
Ceviz-Badem |
1000,00-TL |
10.000,00-TL |
21/06/2021 |
10:30 |
2 |
Batman |
Gercüş |
Akburç Köyü |
130 |
62 |
83.314,13 |
10 Yıl |
Ceviz-Badem |
1000,00-TL |
10.000,00-TL |
21/06/2021 |
11:00 |
3 |
Batman |
Kozluk |
Yazpınarı Köyü |
107 |
8 |
33.171,47 |
10 Yıl |
Ceviz-Badem |
1000,00-TL |
10.000,00-TL |
21/06/2021 |
11:30 |
4 |
Batman |
Kozluk |
Yazpınarı Köyü |
115 |
6 |
31.907,35 |
10 Yıl |
Ceviz-Badem |
1000,00-TL |
10.000,00-TL |
21/06/2021 |
13:30 |
5 |
Batman |
Kozluk |
Tuzlagözü Köyü |
141 |
35 |
26.445,41 |
10 Yıl |
Ceviz-Badem |
1000,00-TL |
10.000,00-TL |
21/06/2021 |
14:00 |
6 |
Batman |
Kozluk |
Tuzlagözü Köyü |
108 |
1 |
45.927,24 |
10 Yıl |
Ceviz-Badem |
1000,00-TL |
10.000,00-TL |
21/06/2021 |
14:30 |
358 sıra sayılı Milli Emlak Genel Tebliği ve 23/08/2014 tarihli ve 28390 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren Ağaçlandırma Yönetmeliği çerçevesinde;
Yukarıda tapu kaydı ve nitelikleri belirtilen İlimiz Gercüş ve Kozluk İlçelerinde bulunan mülkiyeti Maliye Hazinesine ait taşınmazlarla ilgili olarak; uygulama projesinde belirtilen idare süresi boyunca ağaçlandırma yapılmak üzere 10 (on) yılı (on yıl dahil) geçmemek üzere gerçek veya tüzel kişilerden ön izin ve kiralama işlemleri için başvurular alınacaktır.
İlk başvuru 20/05/2021 Perşembe günü, son başvuru 18/06/2021 Cuma günü mesai bitimine kadardır.
Söz konusu taşınmazları kiralamak isteyenlerin yukarıda belirtilen başvuru süresi içerisinde Batman Çevre Şehircilik İl Müdürlüğüne (Milli Emlak Müdürlüğü) müracaatları gerekmekte olup, Başvuruda bulunacak, Birinci Gruptan sayılanlar tarafından 358 sıra sayılı Milli Emlak Genel Tebliğinin ekinde yer alan (EK-2/A) dilekçe ile İkinci Grupta sayılanlar tarafından yine aynı Genel Tebliğin ekinde yer alan (EK-2/B) dilekçe ve başvuru bedelini yatırdığına dair makbuz ile birlikte,
Gerçek kişilerin; yerleşim yeri belgesi veya ikametgah belgesini, aslını ibraz etmek suretiyle nüfus cüzdanı fotokopisini veya nüfus kayıt örneğini, Tebligat için Türkiye'de adres göstermeleri,
Tüzel kişilerin vergi kimlik numaralarını bildirmeleri, Özel hukuk tüzel kişilerinin, İdare merkezlerinin bulunduğu yer mahkemesinden veya siciline kayıtlı bulunduğu ticaret ve sanayi odasından yahut benzeri mesleki kuruluştan, ihalenin yapıldığı yıl (2020) içinde alınmış sicil kayıt belgesi ile tüzel kişilik adına ihaleye katılacak veya teklifte bulunacak kişilerin tüzel kişiliği temsile tam yetkili olduklarını gösterir noterlikçe tasdik edilmiş imza sirkülerini veya vekâletnameyi ihale saatine kadar vermeleri; Kamu tüzel kişilerinin ise tüzel kişilik adına ihaleye katılacak veya teklifte bulunacak kişilerin tüzel kişiliği temsili yetkili olduğunu belirtir belgeyi vermeleri gerekmektedir.
358 sıra sayılı Milli Emlak Genel Tebliğine göre hak sahipliği grupları;
Birinci grup: Taşınmazın bulunduğu köyün nüfusuna kayıtlı olan ve o köyde oturan, köyün nüfusuna kayıtlı olan ancak o köyde oturmayan ve/veya köyün nüfusuna kayıtlı olmamakla birlikte o köyde oturan gerçek kişiler 100.000 m²’ye kadar (100.000 m² dahil) taşınmaz için hak sahibi olarak belirlenebilir.
İkinci grup: Tüzel kişiler ile taşınmazın bulunduğu köyün nüfusuna kayıtlı olmayan ve o köyde oturmayan gerçek kişiler 3.000.000 m²’ye kadar (3.000.000 m² dahil) taşınmaz için hak sahibi olarak belirlenebilir.
Birinci Grup Başvuru Bedeli: 1.000,00-TL (Bin Türk lirası)
İkinci Grup Başvuru Bedeli: 10.000,00-TL (Onbin-Türk lirası)
358 sıra sayılı Milli Emlak Genel Tebliğinin yürürlüğe girdiği tarihte geçerli olan belediye ve mücavir alan sınırları dışında bulunan ve ilan edilen taşınmazlar için başvuran kişilerden hak sahipleri, yukarıda belirtilen öncelik sırası ve taşınmaz yüzölçümleri esas alınarak yapılan gruplandırmaya göre belirlenir.
Bir kişi tarafından 358 sıra sayılı Milli Emlak Genel Tebliğinin 9 uncu maddesinin ikinci fıkrasında belirtilen ve yüzölçümü hak sahibi olabileceği miktardan fazla olan bir taşınmaz için başvuruda bulunulması halinde; taşınmazın fazla olan kısmının ağaçlandırma yapılması veya diğer şekillerde değerlendirilmesi suretiyle müstakil kullanımına uygun olup olmadığı İdarece tespit edilir ve fazla olan kısmının bu şekilde müstakil olarak kullanımının mümkün olmaması halinde bu kısım için de aynı kişi hak sahibi kabul edilerek işlem yapılabilir.
Birinci grupta yer alan kişi kendi grubunda hak sahipliği olduğu miktar verildikten sonra, bu miktardan fazla olan kısmı için, 358 Sayılı Milli Emlak Genel Tebliği ekinde (EK-3) yer alan tabloda ikinci grup için belirtilen başvuru bedeli yatırılmak suretiyle bu Genel Tebliğ ekinde (EK-2/B) yer alan dilekçe ile İdareye başvuruda bulunabilir ve bu kısma ilişkin başvuru ikinci grupta değerlendirilir.
İlan edilen bir taşınmazın yüzölçümünün birden fazla kişinin hak sahipliğine konu olabilecek kadar fazla olması halinde, ikinci fıkrada belirtilen esaslara göre taşınmaz İdarece belirlenen ve krokisinde gösterilen bölümler halinde hak sahipliğine konu edilebilir.
Her aileden sadece bir kişi hak sahibi olabilir.
Bir taşınmaz için aynı gruptan birden fazla kişinin başvuruda bulunması ve taşınmazın tamamının başvuranların taleplerini karşılamaması halinde, gruba ilişkin başvuru bedeli üzerinden pazarlık usulü ile ihale komisyonu tarafından yapılacak arttırma sonucunda en yüksek bedeli teklif eden kişi hak sahibi olur.
Bir taşınmazın bir kısmı veya tamamı üzerinde ikinci grupta sayılan birden fazla kişinin ağaçlandırma amaçlı ön izin ve kiralama talebi bulunması ve bu taleplerin taşınmazın farklı miktarlardaki yüzölçümleri için olması halinde; Valilik (Çevre Şehircilik İl Müdürlüğü) tarafından aksi belirtilmedikçe; başvuru bedeli üzerinden pazarlık usulü ile ihale komisyonu tarafından yapılacak arttırma, taşınmazın ikinci gruptaki talepler içinden talep edilen en yüksek yüzölçümü üzerinden yapılır.
Bir taşınmaz hakkında birden fazla başvuru yapılması, bu taşınmazın yüzölçümünün birden fazla kişinin hak sahipliğine konu olabilecek kadar büyük olması ve başvuru sahiplerinin hak sahibi olabilecekleri miktarlar çerçevesinde taşınmazın aynı kısmı için talepte bulunmaları halinde; bu maddenin ikinci fıkrasında belirtilen esaslara (öncelik sırasına ve yüzölçüme) göre taşınmazın hangi bölümü hakkında hangi başvuru sahibinin hak sahibi olacağı, bu hak sahiplerine ön izin verileceği ve kiralama yapılacağı; aynı gruptaki başvuru sahipleri arasında öncelikle anlaşma yapılmak suretiyle, anlaşma sağlanamaması halinde ise, İdarece hak sahipleri arasında kura çekilmek suretiyle belirlenir.
Hak sahiplerinin taleplerinden vazgeçmesi veya hak sahipliliğinin iptali durumunda, başvuru bedeli iade edilmez.
Bu taşınmazlara yönelik olarak ağaçlandırma amaçlı tahsis taleplerinin bulunması halinde, ikinci fıkrada belirtilen hak sahipleri dikkate alınmaksızın ve yüzölçüm sınırlaması aranmaksızın genel yönetim kapsamındaki kamu idarelerine öncelik tanınır.
Yukarıda tapu kaydı ve nitelikleri belirtilen taşınmazlar ile ilgili olarak başvuru süresi içerisinde birden fazla talep olması halinde, hizalarında belirtilen gün ve saatte başvuru bedelleri üzerinden 2886 sayılı Devlet İhale Kanununun 51/g maddesi uyarınca pazarlık usulü ile ağaçlandırma amaçlı kiralama ihaleleri yapılacaktır.
Posta ile yapılacak müracaatlarda teklifin 2886 sayılı Devlet İhale Kanununun 37.maddesine uygun hazırlanması ve teklifin ihale saatinden önce komisyona ulaşması şarttır. Postada meydana gelebilecek gecikmelerden dolayı İdare veya komisyonca herhangi bir sorumluluk kabul edilmeyecektir.
İlanda belirtilen ihale saatinden sonra teklif alınmayacaktır.
İhaleler, taşınmaz bazında yukarıda belirtilen sıra numarasına göre yapılacaktır. İhale komisyonu ihaleyi yapıp yapmamakta serbesttir.
Bakanlık tarafından yapılan inceleme sonucunda, hak sahiplerine ağaçlandırma yapılmak üzere uygulama projesi hazırlanması amacıyla bedelsiz olarak 90 (doksan) gün süreli ön izin verilir.
Ön izin sahibi tarafından ön izin süresi içerisinde Orman ve Su İşleri Bakanlığı Orman Genel Müdürlüğünce belirlenen tip projeye uygun olarak ormancılık bürolarına üç nüsha olarak hazırlattırılan uygulama projesi yetkili Orman İdaresine onaylatılır. Uygulama projesinde; ağaçlandırmanın ne kadar süre içinde tamamlanacağı, yıllar itibariyle yapılması gereken faaliyetler ile yapılacak ise ara tarım ve süresi ayrı ayrı gösterilir. Onaylanan projenin iki örneği yetkili Orman İdaresince İdareye gönderilir. Uygulama projesinin haklı sebeplerle verilen ön izin süresi içinde hazırlatılarak onaylatılamaması ve bu durumun belgelendirilmesi halinde, İdarece bir kereye mahsus olmak üzere 30(otuz) gün ek süre verilir. Ön izin süresi ve verilmiş ise ek süre içerisinde uygulama projesinin hazırlatılarak onaylatılamaması halinde ön izin İdarece iptal edilir.
Ağaçlandırma yapılmak amacıyla kiraya verilen taşınmazların yıllık tahmini kira bedelleri; Orman ve Su İşleri Bakanlığı Orman Genel Müdürlüğü tarafından fidan türleri ve arazi verim sınıfları dikkate alınarak her yıl yeniden belirlenen bedeller üzerinden tespit edilir.
İlk yıl kira bedeli ihale bedeline; ikinci, üçüncü, dördüncü ve beşinci yıllar kira bedelleri ise, Orman ve Su İşleri Bakanlığı Orman Genel Müdürlüğünce her yıl belirlenen bedellere % 50 indirim
uygulanarak tahsil edilir. Altıncı ve sonraki yıllar kira bedelleri ise Orman ve Su İşleri Bakanlığı Orman Genel Müdürlüğünce her yıl belirlenen bedellerin tamamı üzerinden tahsil edilir. Kira bedelleri yıllık ve peşin olarak tahsil edilir. Ayrıca varsa taşınmazın üzerindeki muhdesat için tespit ve takdir edilen bedel kiracı tarafından peşin olarak İdareye ödenir.
İhale komisyonu ihaleyi yapıp yapmamakta serbesttir.
İlanda belirtilmeyen hususlar hakkında Ağaçlandırma Yönetmeliği ve 358 Sıra Sayılı Milli Emlak Genel Tebliği hükümleri uygulanır.